Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

1,5 év után egy Tsurinoya belsejében

1, 5 év aktív használat után, melyben bőven volt verseny hétvége, márciustól-októberig heti minimum 2 peca, így néz ki egy jól hézagolt Tsurinoya belseje. Mit is kell nézni? A minimális feketés szürke elszíneződést a tányérkeréken és a csigatengelyen.

 

Így néz ki egy jól hézagolt orsó belseje 1,5 aktív használat után.

 

Mit jelent ez? Olyan minimális a kopadék, hogy a benne lévő zsírral simán bírta volna a jövő évet is. Aki nem annyira járatos az orsó szétszedésben annak nem biztos, hogy sokat mondanak ezek a képek.. Ám úgy már lehet benne valami érdekesség ha azt mondom, egy 30.000 forintos átlagos bolti orsó, ugyanezt a kopadék mennyiséget tudja 2 hónap után is. Ha nincsen jól hézagolva a tányérkerék és a csigatengely, a rossz illeszkedés miatt, a fém kopadék mennyisége a töbsszörösére nő. Márpedig nem csak itt, hanem sokkal magasabb árkategóriában sem csinálnak egyedi hézagolást gyárilag. Egyszerűen nincsen rá idő. Ahogy lejöttek az alkatrészek a gyártósorrol, szorgos kis kezek összerakják őket a maghatározott sorrendben az előre kitalált hézagolással. Nem foglalkoznak 0,05-0,2 milliméterrel, pedig gyakorlatilag ez pár tized- század ami eldönti, jó lesz-e tekerni az orsót és az hosszútávon működni fog, vagy egy búgócsigát tekerünk aminek töredéke lesz az élettartama.

Egy ipari csoda lenne a Tsurinoya? Nem, dehogy. Egy tisztességesen megcsinált orsó, amit ha jó kezek hézagolnak, földhöz vágják bármelyik nagyobb márkát is.

 

Homoródi Szabolcs